https://www.raayjournal.ir/article_23624_850f5bf1e67a4cb86e16a8c99d6cfada.pdf
https://ara.jri.ac.ir/Judge/Text/30757
متعاملین هم در انعقاد و هم در تنظیم مفاد عقد آزادند و موارد محدود کننده ی این آزادی مثل بیع ربوی بسیار کم است...
توصیهی بعدی - که خود شما هم آن را ذکر کردید - این است که از هیچ چیز نترسید و به خدا توکّل کنید. بدانید که اگر برای خدا کار کردید، خدا به شما کمک خواهد کرد: «من کان للَّه کان اللَّه له»(۱)؛ هرکس برای خدا باشد، خدا برای اوست. قوانین و نوامیس طبیعت در خدمت او حرکت میکند و مثمر ثمر میشود. هر کس راه نیک را برای خدا انتخاب کند، خدای متعال ادامهی این راه را تا وقتی که او همّت و اراده دارد، برای او هموار خواهد کرد؛ یعنی هر قدمی بردارید، قدم بعدی برای شما مفتوح خواهد شد و همینطور که پیش بروید، خدای متعال گشایشهای پیدرپی را برای شما بهوجود خواهد آورد. به خدا توکّل کنید، از هیچ چیز نترسید و ملاحظهی تهدیدها و اخمها را نکنید. البته این به معنای آن نیست که از دشمنیها غفلت کنید؛ نه، غفلت هم نکنید. واقعاً اژدهای هفت سرِ فساد مالی چیزی نیست که به این آسانیها بشود آن را ریشهکن کرد.۱۳۸۲/۰۹/۱۷
بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ۷۹، ص ۱۹۷ ؛ روضة المتقین ، محمد تقی مجلسی، ج۱۳، ص ۱۹۵؛ الوافی، فیض کاشانی، ج ۸، ص ۷۸۴ .
?رسول خدا صلی الله علیه و آله:
هر که برای خدا باشد،خدا هم برای اوست.? منابع حدیث:بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ۷۹، ص ۱۹۷ ؛ روضة المتقین ، محمد تقی مجلسی، ج۱۳ ۱۹۵؛ الوافی، فیض کاشانی، ج ۸، ص ۷۸۴.
معنای این عبارت و حدیث این است که هر کس کارهایش خدایی و برای خدا ورضای او باشد خدا نیز برای او و پشتیبان و تایید کننده او است . به عبارت دیگر معنایش این است که هر کس در راه خدا باشد و برای او کار کند نتیجه این است که خدا او را تنها نمی گذارد و او را یاری می نماید .به دو حدیث دیگر که مشابه این حدیث شریف است توجه بفرمائید:از امام مجتبی(ع) منقول است که فرمودند:
«من عبد الله عبد الله له کلَّ شیء». هر کس بنده خدا شد خداوند همه چیز را تحت فرمان و بندگی او قرار می دهد .
در حدیث قدسی آمده است که پروردگار متعال فرمود: « عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی». بنده ی من مرا اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار دهم .
1-گاهی آریستوگرافی بر مبنای زمین داری های بزرگی است که بر جامعه اعمال قدرت می کنند.
2-این گونه رژیم ها در برهه خاصی از تاریخ به وجود آمده اند.
3-حکومت به دست آن هایی است که بزرگترین مظاهر اقتصاد یعنی زمین و کشاورزی و دامداری را در اختیار دارند.
4-قاعدتا فئودالیسم یا حکومت معدودی زمین دار به صور مختلف جلوه گری می کند.